Eindelijk maar toch

31 mei 2014 - Thimphu, Bhutan

Terwijl we dit schrijven zitten we al in Bhutan - daarover snel meer - maar we moeten nog even kwijt dat we toch de Kanchenjunga hebben gezien. De eerste twee dagen in Darjeeling was het zwaar bewolkt, vaak regende het, en we zijn meerdere keren drijf- en drijfnat geworden. De Tibetaanse eigenaresse van ons hotel verontschuldige zich tegenover iedere gast die ze in de gang of lobby tegenkwam. "De moesson hoort pas in de tweede helft van juni te beginnen, het moet nu zonnig zijn!". Het is "shameful weather", zo bleef ze maar jammerend herhalen.

Aan het einde van de tweede dag klaarde de lucht een beetje op, en we konden een deel van het Kanchenjunga-massief zien. We moesten het nog wel doen met de toppen van de wat lagere bergen (nou ja, iets in de buurt van de 7300 meter, toch nog heel wat), maar indrukwekkend was het wel.

En toen, op de ochtend van onze laatste dag in Darjeeling, was de lucht ineens helder blauw. We openden de gordijnen op onze hotelkamer, en staarden met open mond, minutenlang...

Kanchenjunga, 8596 meter hoog. Vertaald uit het Tibetaans betekent de naam "de vijf schatten van de hoge sneeuw."

Madelijn en Ap

PS: Ja Johan, Aliment bestaat nog. Nog steeds een backpackers favorite

1. Jan Strick:
    31 mei 2014
    Als de foto bij jullie laatste verhaal inderdaad de Kachenjunga is snap ik dat je minutenlang met open mond naar buiten staart, als je de gordijnen open doet. Wat een joekel(s)! Lekker leesbare verhaaltjes. Ga vooral zo door!
    Toi-toi Daddyo
  2. Jos en Elly van Tiel:
    Globetrotters,
    In een woord: GAAF ! We hopen dat jullie een onvergetelijke tijd hebben, en dat je gezond terug mag komen. Blijven jullie zeker volgen. JE
  3. Simone:
    31 mei 2014
    Wow, schitterend!! Leuk om jullie op deze manier te volgen, ik kijk uit naar jullie volgende verhalen en foto's. Enjoy!! :-)
  4. Rob:
    31 mei 2014
    ongelofelijk mooi! Prachtig gedaan met die poedersuiker erover..
  5. Noud en Annie Maas:
    dag lieve mensen.
    Wat een mooi verhaal. Maar het is wel ver weg hé!! Geniet nog van die reis. Mijn E-mailadres is nu bekend. Ik ben benieuwd naar het volgende nieuws. groetjes.
  6. Trix en peter:
    1 juni 2014
    Ha wereldreizigers,

Bedankt voor het mooie verhaal en we zijn benieuwd naar het vervolg.Geniet er van. peter en trix
  7. Floor:
    2 juni 2014
    Holy Mack, wat een uitzicht!! Wij hebben hier inmiddels ook weer een blauwe lucht, pff ;-))
  8. Marieke:
    3 juni 2014
    Wauw!
  9. Jos en Elly van Tiel:
    6 juni 2014
    Lieve Madelijn en Ap,
    Namens onze Jos wil ik Madelijn heel graag feliciteren
    met haar verjaardag. Wel speciaal he, op een lokatie waar je niet elk jaar komt. Maak er dus wat van, Jos en ik zitten al aan de borrel.
    Lieve mensen, geniet er van. J/E
  10. Noud en Annie Maas:
    7 juni 2014
    Madelijn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ook Ap natuurlijk. Maak er, zover als dat kan, een fijne dag van. Groetjes Ome Noud en tante Annie.